pondělí 31. prosince 2012

Malá a skladná..



Od mé milované švagrové přišel impuls na výrobu jedné menší šperkovnice do jejího dočasného bytu s menšími úložnými prostory, tak jsem se pustil do díla. Rozměry spodního dílu jsou 25x15cm a řešil jsem ho stejně jako u předchozí šperkovnice jen s tím rozdílem, že jeden z požadavků byl vytvořit uchycení náušnic, které nelze pověsit na zadní síťku. To jsem vyřešil tak, že jsem vzal jeden úzký odřezek překližky a nařezal jsem do něj drážky, aby se do nich daly náušnice zasunout a zezadu zachytit špuntíky. Vcelku dobrou myšlenku mi lehce zhatila moje nekoncentrovanost, když jsem zapomněl spočítat počet otvorů, který mi vyšel lichý a tak nezbývá než doufat, že obdarovaná ztratí alespoň jednu ze svých náušnic. Dalším z požadavků byla bílá barva s fialovými doplňky.  To se ukázalo jako dost složité, aby šperkovnice nevypadala jako krabice od borůvkovo -jogurtové zmrzliny. Nakonec jsem se rozhodl použít decoupage s motivem dvou opeřenců na větvi s červenými květy, které jsem přemaloval olejovými barvami na fialové. Nakonec se opět ukázalo, že v jednoduchosti je síla a tak jsem upustil od dalších barevných prvků a nechal šperkovnici převážně bílou. Jelikož mi stavba (a hlavně rozhodování, jestli je šperkovnička dostatečně reprezentativní) trvala o dost déle, než jsem čekal, stala se dalším předmětem k vánočnímu obdarovávání. Dárek se naštěstí setkal s úspěchem, což mi udělalo opravdu velkou radost.



0 komentářů:

Okomentovat