pondělí 31. prosince 2012

Gravírování 1. část

K Vánocům jsem dostal od ženy perfektní dárek, gravírku Micromot 50/E od Proxxonu. Nutno říct, že jsem otravoval už dlouho a tak mi jí radši pořídila, aby ode mě měla klid. To se jí povedlo dokonale, protože už pár dní se vídáme jen u jídla a v noci ve společné lóži. Zatím jsem ve fázi zkoušení, součástí gravírky bylo několik nástavců na různé povrchy a materiály. Zatím jsem zkoušel jen gravírování do dřeva a do skla. Co se skla týče, je to práce čistá a přesná, u dřeva je většinou problém s jeho strukturou, kdy je jeho tvrdost nerovnoměrná a gravírování je dost náročnější, aby se gravírka nesvezla a nezasáhla jinam. Na sklo je jediný speciální nástavec s diamantovou hlavičkou, na dřevo je možné použít v podstatě všechny ostatní nástavce, ať už jsou na dřevo nebo na kov. Postupně nafotím a přidám jednotlivé postupy a použití různých nástavců.  Zatím přikládám nafocené moje první pokusy. Do skla jsem improvizoval a gravíroval od ruky a z hlavy. Ornamenty na dřevěné desce jsem si nejdříve předkreslil a jelikož jsou obě strany zrcadlově stejné, předkreslil jsem si nejdřív jednu stranu a pak jsme si udělal mustr na druhou stranu zrcadlově přetočenou. Nechal jsem se inspirovat zdobením na jedné staré truhlici, kterou jsem před pár lety objevil na půdě. Poté jsem nahrubo vygravíroval obrysy, které jsem postupně zahlazoval a zaobloval do výsledného tvaru. Přesný postup popíšu, až nafotím jednotlivé hlavice, aby to bylo co nejlépe patrné.













0 komentářů:

Okomentovat